انتخاب یک شرکت - قسمت دوم
بازاریابی شبکه ای و تجارت الکترونیک
انتخاب یک شرکت - قسمت دوم
دو شنبه 29 اسفند 1390 ساعت 16:5 | بازدید : 681 | نویسنده : کاوه | ( نظرات )

 

انتخاب یک شرکت - قسمت دوم

آن دو سوال قبلی را از خود بپرسید و محصولی را پیدا کنید که قیمتی منصفانه داشته باشد. اجازه بدهید به متغیر های دیگر محصول نگاهی بیندازیم.

آیا محصول منحصر به فرد و انحصاری است؟ به طور ایده آل شما خواستار محصولاتی هستید که تنها از شرکت شما قابل تهیه باشند. اگر محصولات شما از مغازه خرده فروشی و یا جاهای دیگر قابل خرید باشد، شما با کشمکش های بیشتری مواجه خواهید شد مگر آنکه قیمت محصول شما واقعا پایین تر باشد.

آیا مصرفی هستند؟ اینجا تبعیض قائل می شویم و فکر می کنیم محصولات مصرفی (غذاها، مواد خوردنی و غیره ..) در طولانی مدت بهتر از محصولات غیر مصرفی مانند فیلتر های آب یا جواهرات کار می کنند. می دانیم صنعت پر از مواد غذایی، محصولات خانه و پر از شرکت ها لوازم بهداشتی است ولی برای آن دلیلی وجود دارد. آنها جواب می دهند. اگر افراد شما شامپو، صابون یا به طور مداوم ویتامین مصرف می کنند( همانطور که اغلب افراد چنین می کنند) شما سفارشات دائمی بیشتری خواهید داشت. این به معنای ایجاد سرمایه بیشتر و پاداش های اضافی بیشتر برای شماست.

چه میزان از حجم ماهیانه ای از محصولاتی که بازاریابی می کنید، تولید می شود؟ این یک سوال مهم است زیرا میزان زیادی از سرمایه با مصرف شخصی اعضای شبکه خودتان به وجود می آید. البته بقیه از مصرف ماهیانه مشتریان به دست می آید. با افزایش میانگین ماهیانه، پتانسیل سود شما بیشتر خواهد بود.

فرض کنید شما در شرکتی هستید که تنها یک محصول ارائه می دهد که یک نوشابه انرژی زا به مبلغ 4000 تومان است و میانگین مصرف مردم از آن ماهیانه یک بطریست. با داشتن 100 عضو و مشتری در گروه شما، شما ماهیانه 400000 تومان فروش انجام می دهید و متعاقبا درصد مشخصی از آن را دریافت می کنید.

حال فرض کنید شما در شرکتی هستید که محصولاتی از قبیل نوشابه انرژی زا ، غذای آماده، مولتی ویتامین، لوازم بهداشتی و مکمل های رژیمی ارائه می دهد و سرمایه تولیدی از هر خانوار 100000 تومان است. با وجود همان 100 عضو و مشتری، شما فروشی بالغ بر 10 میلیون خواهید داشت. اگر بقیه فاکتور ها ثابت باشد، در شرکت های چند محصولی، سرمایه بیشتری کسب می کنید البته این به معنای آن است که سود بهتری هم دریافت خواهید کرد ولی به معنای آن نیست که شما نمی توانید از شرکت های تک محصولی سودی کسب کنید.

اگر محصول ماهیانه، سرمایه زیادی فراهم کند یا اگر مردم نیاز داشته باشند که ماهیانه مقادیر زیادی از آن را خریداری کنند، سرمایه بیشتر و سود بیشتری کسب می کنید. اما نکته اینجاست که هر چه میانگین ماهانه حجم محصول مصرفی بیشتر باشد، پتانسیل سود آوری شما نیز بیشتر خواهد بود.

این سوالات در مورد محصولات بهترین نکات مورد توجه در انتخاب یک شرکت است. رشد گروهی طولانی مدت و واقعی نیاز به محصول به وجود می آورد. طرح سود دهی، رهبری شرکت و فاکتور های دیگر همگی نکات ثانویه هستند.

در عرصه این شغل فرصت طلبان و مربیانی هستند که به شما می گویند: «محصولات مهم نیستند». آنها بر این تاکید دارند که طرح سود دهی است که باعث رشد می شود. اوایل ممکن است چنین چیزی تحقق یابد اما اگر محصولتان ارزشی برای مشتریان نداشته باشد شما نمی توانید کسب و کار خود را در طولانی مدت حفظ کنید.

در پایان برای انتخاب یک شرکت هرگز اصول اخلاقی و ادله خود را به خاطر کسی تغییر ندهید و اگر چیزی برای شما غیر منطقی وغیر اخلاقی به نظر می رسد، از آن بگذرید





|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد


تبادل لینک هوشمند





آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 85
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 5

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 4
:: بازدید ماه : 2
:: بازدید سال : 1236
:: بازدید کلی : 26984